De provincie verzendt desgewenst haar aanslagbiljetten particulieren via eBox Burger, een beveiligde elektronische brievenbus voor berichten vanwege overheidsdiensten.

Je kan zelf kiezen op welke manier je toegang krijgt tot je persoonlijke eBox:

Mijn Burgerprofiel is een online profielpagina van de Vlaamse Overheid waar elke burger een persoonlijk overzicht vindt van al zijn overheidszaken.

Niet alleen het aanslagbiljet, maar ook onder meer de aanvraag van een renovatiepremie, de status van een studietoelage, een attest gezinssamenstelling, een overzicht van officiële diploma’s of een fiscaal attest dienstencheques.
De Vlaamse overheid wil daarmee de gegevens die verspreid zijn over verschillende instanties en beleidsniveaus (Vlaams, federaal, lokaal) samenbrengen.

  • Via ‘my e-box’ van de Federale Overheid

My ebox is het portaal/ afleverkanaal dat door de overheid ter beschikking wordt gesteld om toegang te krijgen tot uw persoonlijke eBox.

Het is een beveiligde interface waarmee je documenten, die overheidsinstellingen en organisaties belast met een openbare dienstverlening via eBox in my ebox ter beschikking stellen, kunt inzien en beheren.

Telkens een nieuw document beschikbaar is krijg je, wanneer je bij de activatie een e-mailadres hebt opgegeven, een melding (notificatie) op het door jou opgegeven e-mailadres.

  • Hoe kan ik E-box Burger deactiveren/ontkoppelen?
    1. Wens je al je overheidsdocumenten terug op papier te krijgen?
    2. Verwijder dan zelf alle toestemmingen van elke toepassing (Mijn Burgerprofiel, my e-box, doccle,…) die je ooit hebt geactiveerd.
    3. Volg de handleiding die je stap voor stap uitlegt hoe je de toestemming om eBox te koppelen kan intrekken voor elke toepassing.
    4. Pas wanneer je alle toestemmingen hebt ingetrokken zal je alle overheidscommunicatie (o.a. aanslagbiljet) terug op papier ontvangen!
    5. Heb je vragen over deactivatie of aanmelden (eID & kaartlezer, itsme), bel 1700.